اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجتهایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بینظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.
در سالهای اخیر تعداد زیادی از محصولات جدید و شگفتانگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند معرفی و روانه بازارهای جهانی شدند که در این میان یکی از بزرگترین رقابتها، عرضه اسپیکرهای هوشمند توسط دو غول تکنولوژی آمریکایی یعنی آمازون و گوگل بود. البته تنها این دو شرکت به رقابت بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند نپرداختهاند، بلکه شرکتهای دیگر بسیاری همچون بایدو و علی بابا در چین نیز به تولید این گجتهای کاربردی و دوست داشتنی روی آورده و توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار اسپیکرهای هوشمند را به خود اختصاص دهند.
تازه ترین آمارها نشان می دهد که آمازون موفق شده است ۱۰.۴ میلیون دستگاه در بازه زمانی سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی بفروشد و این بدان معناست که سهم آن ۳۶.۶ درصد از بازارهای جهانی بوده است.
این در حالیست که بزرگترین رقیب آن با یک کاهش ۴۰ درصدی در میزان فروش اسپیکرهای هوشمند در این بازه زمانی مواجه شده است. این غول تکنولوژی در این مدت تنها ۳.۵ میلیون دستگاه فروخته و سهم آن نیز ۱۲.۳ درصد از بازار بوده است.
همچنین برخی دیگر از شرکت های نوظهور در این عرصه همچون شرکت های چینی بایدو و علی بابا نیز موفق شده اند رشد و افزایش قابل توجهی را در میزان فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند تجربه کنند.
کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز با بررسی های صورت گرفته از آمارهای منتشر شده نشان می دهد که فروش اسپیکرهای هوشمند در سومین فصل ۲۰۱۹، مجموعا ۴۴.۹ درصد رشد داشته و به ۲۸.۶ میلیون دستگاه رسیده است.